Witamy w Banku Spó³dzielczym w ¯urawicy. Mamy nadziejê, ¿e Twoja wizyta to pocz±tek owocnej wspó³pracy i wiêcej korzy¶ci dla naszych Klientów.
Dyrektywa PSD2 otwiera erê otwartej bankowo¶ci – wprowadza przepisy wynikaj±ce z rozwoju us³ug p³atniczych, pozwala wykorzystaæ dynamikê rozwoju technologicznego w zakresie p³atno¶ci elektronicznych i mobilnych. Daje tak¿e mo¿liwo¶æ kreowania innowacyjnych produktów finansowych. Jest to mo¿liwe dziêki wprowadzeniu nowego typu niezale¿nych us³ugodawców na rynku us³ug p³atniczych okre¶lanych jako podmiot trzeci (Third Party Provider). Jednostki te, dzia³aj±c na zlecenie Klienta bêd± oferowaæ nowe us³ugi w oparciu o informacje pozyskane z systemów bankowo¶ci elektronicznej.
Je¶li jeste¶ przedstawicielem TPP, przygotowujesz siê do wprowadzenia nowych us³ug dla naszych Klientów – zapraszamy do wspó³pracy.
1. DOKUMENTACJA INTERFEJSU SPECJALNEGO
Zgodnie z wymaganiami dyrektywy PSD2 przygotowali¶my specjalny interfejs, umo¿liwiaj±cy dostêp do rachunków p³atniczych, weryfikacjê dostêpno¶ci ¶rodków i inicjowanie transakcji uprawionym do tego podmiotom TPP.
Wybrany przez nas standard interfejsu to PolishAPI wersja 2.1.1.
1.1. Streszczenie dokumentacji technicznej interfejsu specjalnego
Wstêp
Prezentujemy Pañstwu interfejs API utworzony zgodnie z Dyrektyw± us³ug p³atniczych (PSD2), którego celem jest udostêpnienie bezpiecznego i ³atwego w u¿yciu zestawu us³ug finansowych udostêpnianych przez Bank. Prezentowany interfejs jest zgodny z standardem PolishAPI opracowanym przez Zwi±zek Banków Polskich celem implementacji dyrektywy PSD2 na terenie Polski.
Interfejs API zosta³ zbudowany zgodnie z najnowszymi standardami technologicznymi z wykorzystaniem mechanizmów REST, OAuth2, JSON oraz bezpiecznego podpisu elektronicznego eIDAS. Interfejs udostêpnia zestaw us³ug s³u¿±cych do uwierzytelniania, autoryzacji, zarz±dzania zgodami.
Implementacja zawiera us³ugi z domeny:
• AIS (Account Information Service) – zestaw us³ug udostêpniaj±cych informacje na temat rachunków Klienta,
• PIS (Payment Initiation Service) – us³ugi umo¿liwiaj±ce inicjowanie p³atno¶ci,
• CAF (Confirmation of the Availability of Funds) - us³ugi potwierdzania dostêpno¶ci na rachunku p³atniczym P³atnika kwoty niezbêdnej do wykonania transakcji p³atniczej.
Interfejs udostêpniony jest dla wszystkich certyfikowanych TPP (Third Party Provider) - podmiotów uprawnionych do dostêpu do us³ug finansowych na podstawie zgód wydanych przez Klienta.
Lista us³ug
AUTH | AIS | CAF | PIS |
- authorizationCode - authorize - token | - deleteConsent - getAccount - getAccounts - getHolds - getTransactionDetail - getTransactionsCancelled - getTransactionsDone - getTransactionsPending - getTransactionsRejected - getTransactionsScheduled | - getConfirmationOfFunds | - bundle - cancelPayments - cancelRecurringPayment - domestic - EEA - getBundle - getPayment - getRecurringPayment - nonEEA - recurring - tax |
1.2. Dokumentacja techniczna interfejsu specjalnego
Je¶li potrzebuj± Pañstwo dokumentacji technicznej prosimy o kontakt – wype³nienie i przes³anie formularza zamówienia na adres mailowy: centrala-bs.zurawica@bankbps.pl. Po pozytywnej weryfikacji uprawnieñ TPP bezp³atnie udostêpnimy dokumentacjê techniczn± interfejsu.
Wzór zamówienia - w za³±czniku: TPP_Zamówienie.doc
2. ¦RODOWISKO TESTOWE SANDBOX
Dla potrzeb TPP przygotowali¶my i uruchomili¶my specjalne ¶rodowisko testowe Sandbox. Odwzorowuje ono funkcjonalno¶æ bankowo¶ci elektronicznej dostêpnej dla naszych Klientów. Dziêki temu ju¿ teraz maj± Pañstwo mo¿liwo¶æ przeprowadzenia testów integracji interfejsu specjalnego z w³asnymi systemami.
Dostêp do ¶rodowiska testowego mog± mieæ tylko uprawnione podmioty TPP. Dlatego prosimy o przes³anie wype³nionego formularza zamówienia na adres mailowy: centrala-bs.zurawica@bankbps.pl. Po pozytywnej weryfikacji uprawnieñ TPP udostêpnimy adres Sandobox.
Wzór zamówienia - w za³±czniku: TPP_Zamówienie.doc
3. INFORMACJE SERWISOWE
3.1. Zg³oszenia przeszkód w dostêpno¶ci interfejsu
Zale¿y nam na dobrej wspó³pracy i rozszerzeniu oferty dla naszych Klientów o innowacyjne, u³atwiaj±ce ¿ycie produkty finansowe. Dlatego te¿, je¶li w fazie testów integracyjnych napotkaj± Pañstwo na przeszkody – prosimy o przekazanie informacji. Do³o¿ymy wszelkich starañ, aby te problemy rozwi±zaæ.
Wype³niony formularz zg³oszenia problemu proszê przes³aæ na adres mailowy: centrala-bs.zurawica@bankbps.pl. Odpowiemy w najszybszym mo¿liwym terminie, po uprzedniej weryfikacji uprawieñ TPP.
Wzór zg³oszenia - w za³±czniku: TPP_Zg³oszenie problemu.doc
3.2. Przerwy serwisowe
Systemy bankowo¶ci elektronicznej, ¶rodowisko testowe Sandbox, jak równie¿ docelowy interfejs produkcyjny wymagaj± cyklicznych prac serwisowych. Wi±¿± siê one z krótkim brakiem dostêpu do danych zarówno dla TPP jak i naszych Klientów. Informacjê o planowanych przerwach serwisowych bêdziemy publikowaæ na tej stronie z wyprzedzeniem.
4. RAPORTY
Na naszej stronie internetowej bêdziemy publikowaæ kwartalne raporty wydajno¶ciowe interfejsu specjalnego dla TPP i bankowo¶ci internetowej, z której korzystaj± nasi klienci.
wskazniki_psd2_032020.pdf
wskazniki_psd2_062020.pdf
wskazniki_psd2_122020.pdf
wskazniki_psd2_062021.pdf
wskazniki_psd2_092021.pdf
wskazniki_psd2_12.2021pdf
wskazniki_psd2_31.03.2022
wskazniki_psd2_01072022_30092022.pdf
wskazniki_psd2_01102022_31122022.pdf
wskazniki_psd2_01012023_31032023.pdf
wskazniki_psd2_01072023_30092023.pdf
wskazniki_psd2_01102023_31122023.pdf
wskazniki_psd2_01012024-31032024.pdf
wskazniki_psd2_01042024_30062024.pdf
Za³±czniki:
tpp_zamowienie.doc
tpp_zgloszenie_problemu.doc