KLAUZULA INFORMACYJNA BANKU SPÓ£DZIELCZEGO W ¯URAWICY
Bank Spó³dzielczy w ¯urawicy informuje Pani±/Pana o przetwarzaniu danych osobowych stanowi±cych Pani/Pana w³asno¶æ zgodnie z art. 13 ust. 1-2 Rozporz±dzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w zwi±zku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przep³ywu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporz±dzenie o ochronie danych) (zwane dalej „RODO”):
1. Administrator danych osobowych.
Bank Spó³dzielczy w ¯urawicy z siedzib± przy ul. Bankowa 4, 37-710 ¯urawica, jest Administratorem Pani/Pana danych osobowych (dalej „Administrator”).
2. Inspektor Ochrony Danych.
Administrator wyznaczy³ Inspektora Ochrony Danych z którym mo¿e siê Pani/Pan skontaktowaæ w sprawach ochrony swoich danych osobowych pod adresem e -mail: iod@bszurawica.pl pod numerem telefonu 16 6714026 lub pisemnie na adres naszej siedziby wskazany w ustêpie 1 powy¿ej.
3. Grupa Bank BPS.
Grupê Bank BPS tworz± spó³ki: Bank BPS S.A., BPS Towarzystwo Funduszy Inwestycyjnych S.A., z siedzib± w Warszawie, ul. Grzybowska 81, Dom Maklerski Banku Polskiej Spó³dzielczo¶ci S.A. z siedzib± w Warszawie, ul. Grzybowska 81, BPS Leasing S.A. z siedzib± w Warszawie, ul. Grzybowska 87, BPS Faktor S.A. z siedzib± w Warszawie, ul. Grzybowska 81 oraz Banki Spó³dzielcze bêd±ce cz³onkami zrzeszenia (pe³na lista jest dostêpna na stronie internetowej www.bankbps.pl/o-grupie-bps).
4. Cele i podstawy przetwarzania.
Administrator bêdzie przetwarzaæ Pani/Pana dane:
1) w celu realizacji zawarcia i realizacji umowy rachunku bankowego (podstawa z art. 6 ust 1 lit. b RODO);
2) w celu zawarcia umowy kredytu na podstawie Pani/Pana zainteresowania ofert± Banku Spó³dzielczego w ¯urawicy (podstawa z art. 6 ust 1 lit. b RODO);
3) w celu oceny ryzyka kredytowego na podstawie obowi±zku z art. 70 oraz art. 105 ust. 4 ustawy z dnia
29 sierpnia 1997 r. Prawo bankowe (podstawa z art. 6 ust 1 lit. c RODO);
4) w celu wype³nienia obowi±zków zwi±zanych z przeciwdzia³aniem praniu pieniêdzy oraz finansowaniu terroryzmu na podstawie obowi±zku z rozdzia³u 5 ustawy z dnia 1 marca 2018 r. (Dz. U. z 2018 r. poz. 723) o Przeciwdzia³aniu praniu pieniêdzy oraz finansowaniu terroryzmu (podstawa z art. 6 ust 1 lit. c RODO);
5) w celu wype³nienia zobowi±zania do wymieniania z innymi pañstwami Unii Europejskiej i Organizacji Wspó³pracy Gospodarczej i Rozwoju informacji o aktywach finansowych rezydentów tych pañstw zgromadzonych na rachunkach prowadzonych przez polskie instytucje finansowe zgodnie z ustaw± o wymianie informacji podatkowych z innymi pañstwami [Euro – Fatca] (Dz.U. z 2017 r. poz. 648), gdy zawarli¶my umowê (podstawa z art. 6 ust 1 lit. c RODO);
6) w celu rozpatrywania reklamacji na podstawie obowi±zku z art. 3-10 ustawy z dnia 5 sierpnia 2015 r. o Rozpatrywaniu reklamacji przez podmioty rynku finansowego i o Rzeczniku Finansowym (Dz.U. 2015 poz. 1348 z pó¼n. zm. ) (podstawa z art. 6 ust 1 lit. c RODO);
7) w celu ewentualnego podejmowania czynno¶ci zwi±zanych z przeciwdzia³aniem przestêpstwom bankowym, w tym profilowania operacji finansowych pod k±tem potencjalnych przestêpstw w celu pog³êbienia badania zg³oszenia, bêd±cego realizacj± prawnie uzasadnionego interesu zapobiegania przestêpstwom bankowym przez Administratora oraz obrony przed nadu¿yciami (podstawa z art. 6 ust. 1 lit. f RODO);
8) w celach archiwalnych (dowodowych) bêd±cych realizacj± prawnie uzasadnionego interesu zabezpieczenia informacji przez Administratora na wypadek prawnej potrzeby wykazania faktów (podstaw art. 6 ust. 1 lit. f RODO);
9) w celu ewentualnego ustalenia, dochodzenia lub obrony przed roszczeniami bêd±cych realizacj± prawnie uzasadnionego interesu Administratora (podstawa z art. 6 ust. 1 lit. f RODO);
10) w celu wype³nienia obowi±zków zwi±zanych z p³aceniem podatków, w tym prowadzeniem
i przechowywaniem ksi±g podatkowych i dokumentów zwi±zanych z prowadzeniem ksi±g podatkowych oraz przechowywaniem dowodów ksiêgowych, na podstawie przepisów podatkowych (Ordynacja podatkowa, ustawa o podatku od towarów i us³ug, ustawa o podatku dochodowym od osób prawnych) oraz z przepisów o rachunkowo¶ci (ustawa o rachunkowo¶ci) (podstawa z art. 6 ust. 1 lit. f RODO).
11) w celu weryfikacji zastrze¿enia numeru PESEL, jako obowi±zku wynikaj±cego z przepisów prawa ci±¿±cego na Banku na podstawie Ustawy z dnia 7 lipca 2023 r. o zmianie niektórych ustaw w celu ograniczania niektórych skutków kradzie¿y to¿samo¶ci (podstawa z art. 6 ust. 1 lit c RODO).
12) w celach analitycznych doboru us³ug do potrzeb Kredytobiorcy Administratora, optymalizacji produktów w oparciu tak¿e o Pani/Pana uwagi na ich temat i Pani/Pana zainteresowanie, optymalizacji procesów obs³ugi w oparciu o przebieg procesów obs³ugi sprzeda¿owej i posprzeda¿owej, w tym reklamacji bêd±cych realizacj± prawnie uzasadnionego interesu (podstawa z art. 6 ust. 1 lit. f RODO);
13) w celu badania satysfakcji Kredytobiorcy bêd±cego realizacj± prawnie uzasadnionego interesu Administratora okre¶lania jako¶ci obs³ugi oraz poziomu zadowolenia Kredytobiorcy z produktów i us³ug, gdy zawarli¶my umowê (podstawa z art. 6 ust. 1 lit. f RODO);
14) w celu oferowania Pani/Panu przez Administratora reklam produktów i us³ug Administratora i podmiotów z Grupy BPS, w tym dobierania ich pod k±tem Pani/Pana potrzeb, czyli profilowania, na co Administrator pobierze stosown± zgodê (podstawa z art. 6 ust. 1 lit. a) RODO);
15) w celu oferowania Pani/Panu bezpo¶rednio (marketing bezpo¶redni) produktów i us³ug firm wspó³pracuj±cych z Administratorem (partnerów Administratora), w tym dobierania ich pod k±tem Pani/Pana potrzeb, czyli profilowania, bêd±cego realizacj± prawnie uzasadnionego interesu Administratora i jego partnerów (podstawa z art. 6 ust. 1 lit. f RODO).
5. Prawo do sprzeciwu.
1) W zakresie, w jakim podstaw± przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest przes³anka prawnie uzasadnionego interesu administratora, przys³uguje Pani/Panu prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Pani/Pana danych osobowych. Administrator przestanie przetwarzaæ Pani/Pana dane w tych celach, chyba ¿e Administrator bêdzie w stanie wykazaæ, ¿e w stosunku do Pani/Pana danych istniej± dla Administratora wa¿ne prawnie uzasadnione podstawy, które s± nadrzêdne wobec Pani/Pana interesów, praw i wolno¶ci lub Pani/Pana dane bêd± niezbêdne Administratorowi do ewentualnego ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeñ.
2) Aby wykonaæ prawo do sprzeciwu, nale¿y skontaktowaæ siê z placówk± sprzeda¿ow± Banku i z³o¿yæ pisemny wniosek.
6. Okres przechowywania danych.
Pani/Pana dane osobowe wynikaj±ce z zawarcia Umowy bêd± przetwarzane przez Administratora:
1) dla celów wykonywania czynno¶ci bankowych – przez okres trwania Pani/Pana zobowi±zania, a po jego wyga¶niêciu – tylko w przypadku wyra¿enia przez Pani±/Pana zgody lub spe³nienia warunków, o których mowa w art. 105a ust. 3 i 5 Prawa bankowego, przy czym w ¿adnym wypadku nie d³u¿ej ni¿ przez okres 5 lat po wyga¶niêciu zobowi±zania, a w zakresie danych wynikaj±cych z zapytania przekazanego do BIK – przez okres nie d³u¿szy ni¿ 5 lat od jego przekazania,
z tym, ¿e dane te bêd± udostêpnianie przez okres nie d³u¿szy ni¿ 12 miesiêcy od ich przekazania;
2) dla celów stosowania metod wewnêtrznych oraz innych metod i modeli, o których mowa w art. 105a ust. 4 i 5 Prawa bankowego – przez okres trwania zobowi±zania oraz przez okres 12 lat od wyga¶niêcia zobowi±zania;
3) dla celów statystycznych i analiz – przez okres trwania zobowi±zania oraz przez okres 12 lat od wyga¶niêcia zobowi±zania, a w zakresie danych wynikaj±cych z zapytania przekazanego do BIK – przez okres nie d³u¿szy ni¿ 10 lat od jego przekazania.
7. Transfer do pañstw trzecich
Je¶li w ramach zawartej umowy, dochodziæ bêdzie do realizacji transakcji p³atniczych zleconych w ramach prowadzonego produktu bankowego, i przelew bêdzie dotyczyæ kraju trzeciego, dochodziæ bêdzie do transferu danych do tego kraju trzeciego. Kraj ten mo¿e nie gwarantowaæ odpowiedniego poziomu bezpieczeñstwa. Transfer ten jest niezbêdny do realizacji umowy, w Pani/Pana interesie, jakim jest realizacja transakcji p³atniczej.
8. Odbiorcy danych.
Pani/Pana dane osobowe przekazywaæ bêdziemy do podmiotów dzia³aj±cych na nasze zlecenie, tj. np. obs³uguj±cych nas w zakresie informatycznym, ¶wiadcz±cy nam us³ugi pocztowe, windykacyjne, ubezpieczeniowe, prawnicze, doradcze, agencje marketingowe, jak równie¿ udostêpniaæ dla odbiorców w ramach wykonywanych transakcji p³atniczych. Ponadto, dane mog± byæ udostêpniane do:
- Podmiotów z Grupy BPS;
- Zwi±zku Banków Polskich;
- Biura Informacji Kredytowej S.A.;
- Ministerstwa Finansów;
- Generalnego Inspektora Informacji Finansowej;
- Komisji Nadzoru Finansowego;
- Krajowej Administracji Skarbowej poprzez Krajow± Izbê Rozliczeniow±;
- Innych podmiotów uprawnionych do dostêpu do danych, na podstawie przepisów prawa;
- Ministra Cyfryzacji.
9. Prawa osób, których dane dotycz±:
Zgodnie z wymaganiami RODO, przys³uguje Pani/Panu:
1) prawo dostêpu do swoich danych oraz otrzymania ich kopii;
2) prawo sprostowania (poprawiania) swoich danych;
3) prawo usuniêcia danych, ograniczenia przetwarzania danych;
4) prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych;
5) prawo przenoszenia danych;
6) prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji.
Bank zastrzega sobie prawo, do przetwarzania Pani/Pana danych osobowych w sposób zautomatyzowany, co mo¿e prowadziæ do zautomatyzowanego podejmowania decyzji, w tym profilowania, w przypadku:
1) dokonywania oceny ryzyka zwi±zanego z praniem pieniêdzy i finansowania terroryzmu, w oparciu o dane zadeklarowane w dokumentach z³o¿onych przy dokonywaniu dyspozycji, lub zlecenia transakcji bankowej, jak równie¿ dokonywanie oceny przy zawieraniu umowy bankowej, w oparciu o okre¶lone kryteria ekonomiczne, geograficzne, przedmiotowe czy te¿ behawioralne. Wynikiem dokonanej oceny, jest automatyczne zakwalifikowanie do okre¶lonej grupy ryzyka, gdzie zakwalifikowanie do grupy nieakceptowalnego ryzyka, mo¿e skutkowaæ automatyczn± blokad± ¶rodków lub transakcji i nienawi±zaniem relacji. Dokonywanie tych czynno¶ci, jest obowi±zkiem Banku, na podstawie Ustawy z dnia 1 marca 2018 r. o przeciwdzia³aniu praniu pieniêdzy oraz finansowaniu terroryzmu,
2) weryfikacji zastrze¿enia numeru PESEL, gdzie mo¿e dochodziæ do zautomatyzowanego podejmowania decyzji zwi±zanej z blokad± czynno¶æ bankowych, w przypadku faktycznego zastrze¿enia numeru PESEL.
W procesie analizy oceny zdolno¶ci kredytowej, analizy ryzyka kredytowego i podejmowania decyzji kredytowej, a tak¿e wykonywania Umowy, Administrator nie dokonuje profilowania w sposób zautomatyzowany.
11 . Informacja o wymogu podania danych
W zakresie w jakim przetwarzanie Pani/Pana danych osobowych nastêpuje w celu zawarcia i realizacji umowy z Bankiem, podanie danych jest niezbêdne do zawarcia umowy. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak¿e bez ich podania nie jest mo¿liwe rozpatrzenie wniosku o produkt Banku oraz zawarcie i realizacja umowy. Podanie danych mo¿e byæ obligatoryjne w oparciu o obowi±zuj±ce przepisy prawa.
KLAUZULA INFORMACYJNA BIURA INFORMACJI KREDYTOWEJ
Pani/Pana dane osobowe mog± byæ przekazywane przez Bank Spó³dzielczy w ¯urawicy (zwany dalej „Bankiem”) na podstawie art.105 ust. 1 pkt 1c oraz art. 105 ust. 4 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. ustawy Prawo bankowe (zwane dalej „Prawem bankowym”) – do Biura Informacji Kredytowej S.A. z siedzib± w Warszawie, ul. Jacka Kaczmarskiego 77 a, 02-679 Warszawa (zwanego dalej „BIK”). W zwi±zku z powy¿szym BIK – obok Banku – staje siê Administratorem Pani/Pana danych osobowych. Poni¿ej przedstawiamy podstawowe informacje dotycz±ce przetwarzania Pani/Pana danych osobowych przez BIK.
1. Administrator danych
Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Biuro Informacji Kredytowej S.A. z siedzib± w Warszawie, ul. Jacka Kaczmarskiego 77a, 02-679 Warszawa (dalej „BIK”).
2. Dane kontaktowe.
Z BIK mo¿na siê skontaktowaæ poprzez adres e-mail: kontakt@bik.pl lub pisemnie (Centrum Obs³ugi Klienta BIK S.A., 02-676 Warszawa, ul. Postêpu 17A). W BIK wyznaczony jest Inspektor Ochrony Danych, z którym mo¿na siê skontaktowaæ poprzez e-mail: iod@bik.pl lub pisemnie (Inspektor Ochrony Danych, Centrum Obs³ugi Klienta BIK S.A., 02-676 Warszawa, ul. Postêpu 17A). Z Inspektorem Ochrony Danych mo¿na siê kontaktowaæ we wszystkich sprawach dotycz±cych przetwarzania danych osobowych oraz korzystania z praw zwi±zanych z przetwarzaniem danych.
3. Cele przetwarzania oraz podstawa prawna przetwarzania
Pani/Pana dane bêd± przetwarzane przez BIK w celach:
1) wykonywania czynno¶ci bankowych, w szczególno¶ci oceny zdolno¶ci kredytowej i analizy ryzyka kredytowego, w tym z wykorzystaniem profilowania – podstaw± prawn± przetwarzania danych osobowych s± przepisy Prawa bankowego;
2) statystycznych i analiz, których wynikiem nie s± dane osobowe i wynik ten nie s³u¿y za podstawê podejmowania decyzji dotycz±cych konkretnych osób fizycznych – podstaw± prawn± przetwarzania danych osobowych jest prawnie uzasadniony interes administratora danych wynikaj±cy z przepisów Prawa bankowego;
3) w celu stosowania metod wewnêtrznych oraz innych metod i modeli, o których mowa w art. 105 a ust. 4 Prawa bankowego – podstaw± przetwarzania danych osobowych jest przepis Prawa bankowego;
4) w celu rozpatrywania Pani/Pana potencjalnych reklamacji i zg³oszonych roszczeñ – podstaw± prawn± przetwarzania danych osobowych jest prawnie uzasadniony interes administratora danych, polegaj±cy na rozpatrzeniu zg³oszenia bêd±cego przedmiotem reklamacji oraz obrony przez potencjalnymi roszczeniami.
4. Kategorie przetwarzanych danych
BIK przetwarza Pani/Pana dane osobowe w zakresie:
1) dane identyfikuj±ce osobê: PESEL/NIP, imiê, nazwisko, dane dotycz±ce dokumentów to¿samo¶ci, nazwisko rodowe, nazwisko panieñskie matki, imiê ojca, imiê matki, data urodzenia, miejsce urodzenia, obywatelstwo;
2) dane adresowe i teleadresowe,
3) dane socjo-demograficzne: informacje o zatrudnieniu lub prowadzonej dzia³alno¶ci gospodarczej, wykszta³cenie, dochody i wydatki, stan cywilny, liczba osób w gospodarstwie domowym, ustrój maj±tkowy ma³¿onków;
4) dane dotycz±ce zobowi±zania: ¼ród³o zobowi±zania, kwota i waluta, numer i stan rachunku, data powstania zobowi±zania, warunki sp³aty zobowi±zania, cel finansowania, zabezpieczenie prawne i przedmiot zabezpieczenia, przebieg realizacji zobowi±zania, stan zad³u¿enia z tytu³u zobowi±zania na dzieñ wyga¶niêcia zobowi±zania, data wyga¶niêcia zobowi±zania, przyczyny niewykonania zobowi±zania lub dopuszczenia siê zw³oki, o której mowa w art. 105a ust. 3 ustawy, przyczyny wyga¶niêcia zobowi±zania, informacja o upad³o¶ci konsumenckiej, decyzja kredytowa i dane dotycz±ce wniosków kredytowych.
5. ¬ród³o pochodzenia danych.
BIK pozyskuje Pani/Pana dane osobowe z Banku.
Informacja o upad³o¶ci konsumenckiej przetwarzana w BIK mo¿e pochodziæ z Banku oraz z Monitora S±dowego i Gospodarczego.
6. Okres przez który dane bêd± przetwarzane.
Pani/Pana dane osobowe bêd± przetwarzane przez BIK:
1) dla celów wykonywania czynno¶ci bankowych, w szczególno¶ci dokonywania oceny zdolno¶ci kredytowej i analizy ryzyka kredytowego – przez okres trwania Pani/Pana zobowi±zania, a po jego wyga¶niêciu – tylko w przypadku wyra¿enia przez Pani±/Pana zgody lub spe³nienia warunków, o których mowa w art. 105 a ust. 3 Prawa bankowego, przy czym w ¿adnym wypadku nie d³u¿ej ni¿ przez okres 5 lat po wyga¶niêciu zobowi±zania, a w zakresie danych wynikaj±cych z zapytania przekazanego do BIK – przez okres nie d³u¿szy ni¿ 5 lat od jego przekazania, z tym, ¿e dane te bêd± udostêpnianie przez okres nie d³u¿szy ni¿ 12 miesiêcy od ich przekazania;
2) dla celów stosowania metod wewnêtrznych oraz innych metod i modeli, o których mowa w art. 105 a ust. 4 Prawa bankowego – przez okres trwania zobowi±zania oraz przez okres 12 lat od wyga¶niêcia zobowi±zania;
3) dla celów statystycznych i analiz – przez okres trwania zobowi±zania oraz przez okres 12 lat od wyga¶niêcia zobowi±zania, a w zakresie danych wynikaj±cych z zapytania przekazanego do BIK – przez okres nie d³u¿szy ni¿ 10 lat od jego przekazania;
4) dla celów rozpatrywania Pani/Pana reklamacji i zg³oszonych roszczeñ – do momentu przedawnienia Pani/Pana potencjalnych roszczeñ wynikaj±cych z Umowy lub z innego tytu³u.
7. Odbiorcy danych.
Pani/Pana dane osobowe mog± byæ udostêpniane przez BIK podmiotom uprawnionym do ich otrzymania na mocy obowi±zuj±cych przepisów prawa, w tym podmiotom wymienionym w art. 105 ust. 4 i 4d Prawa bankowego, a tak¿e do rejestru PESEL lub Rejestru Dowodów Osobistych w celu weryfikacji poprawno¶ci przekazanych danych osobowych, oraz innym podmiotom wspó³pracuj±cym z BIK, o ile taki podmiot dysponuje Pani/Pana zgod±. Pani/Pana dane osobowe mog± byæ tak¿e przekazywane podmiotom przetwarzaj±cym dane w imieniu BIK, takim jak dostawcy us³ug informatycznych – przy czym takie podmioty przetwarzaj± dane jako podwykonawcy, na podstawie umowy z BIK i wy³±cznie zgodnie z poleceniami BIK.
8. Prawa osoby, której dane dotycz±.
Przys³uguje Pani/Panu prawo dostêpu do Pani/Pana danych oraz prawo ¿±dania ich sprostowania, usuniêcia, ograniczenia przetwarzania. W zakresie, w jakim podstaw± przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest przes³anka prawnie uzasadnionego interesu administratora, przys³uguje Pani/Panu prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Pani/Pana danych osobowych.
W zakresie, w jakim podstaw± przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest zgoda, ma Pani/Pan prawo wycofania zgody. Wycofanie zgody nie ma wp³ywu na zgodno¶æ z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
W zakresie, w jakim Pani/Pana dane s± przetwarzane w celu zawarcia i wykonywania Umowy lub przetwarzane na podstawie zgody – przys³uguje Pani/Panu tak¿e prawo do przenoszenia danych osobowych, tj. do otrzymania od administratora Pani/Pana danych osobowych, w ustrukturyzowanym, powszechnie u¿ywanym formacie nadaj±cym siê do odczytu maszynowego. Mo¿e Pani/Pan przes³aæ te dane innemu administratorowi danych. Uprawnienie do przenoszenia danych nie dotyczy danych, które stanowi± tajemnicê przedsiêbiorstwa.
Przys³uguje Pani/Panu równie¿ prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmuj±cego siê ochron± danych osobowych.
Do pobrania:
Klauzula_informacyjna_realizacja_praw_osob.pdf
Klauzula_informacyjna_korespondencja.pdf
Polityka_prywatno¶ci.pdf