KLIENCI INDYWIDUALNI
Zastrzeżenie karty
Strona główna » Klienci Indywidualni » Zastrzeżenie karty
Utrata karty płatniczej - sprawdź, co robić!
Utrata portfela, karty płatniczej lub smartfona może skończyć się utratą danych osobowych, a nawet pieniędzy na koncie bankowym. Trzeba działać szybko, by minimalizować ryzyko zostania kolejną ofiarą działalności przestępczej i wyłudzenia w naszym imieniu kredytu, czy pożyczki.
Co robić w takiej sytuacji? Nie panikuj! Skontaktuj się z bankiem – telefonicznie lub osobiście – i zgłoś sprawę. Jeśli w portfelu były karty bankowe (debetowe, kredytowe, przedpłacone), natychmiast zastrzeż lub zablokuj je czasowo. Możesz to zrobić na kilka sposobów:
- Dzwoniąc na infolinię banku;
- Podczas wizyty w oddziale banku;
- Pamiętaj, że zastrzeżenie karty dotyczy także płatności mobilnych – nie musisz osobno wyłączać płatności w telefonie czy zegarku. Dzięki zablokowaniu karty nikt nie wypłaci gotówki w bankomacie ani nie dokona zakupów. Zablokowane zostaną także płatności abonamentowe, jeśli twoja karta była podpięta do usług czy serwisów.
Numery telefonów pod które możesz się zgłaszać
• 801 321 456 (opłata za połączenie wg taryfy operatora);
• (+48) 86 215 50 50 (z telefonów komórkowych lub z zagranicy, opłata wg taryfy operatora);
• (+48) 828 828 828 (ogólnopolski system zastrzegania kart, z telefonów komórkowych i stacjonarnych, z kraju i z zagranicy, koszt połączenia wg taryfy operatora);
• faks (+48) 86 215 50 51.