Szanowni Pañstwo,
Je¿eli prowadzicie mikro, ma³± lub ¶redni± firmê to mo¿ecie z³o¿yæ wniosek o bezzwrotn± subwencjê w ramach Programu Tarcza Finansowa PFR 2.0 w systemie bankowo¶ci elektronicznej naszego Banku. To kolejny, po Tarczy Finansowej 1.0., Program wdra¿any przez Polski Fundusz Rozwoju, którego zadaniem jest wsparcie firm bêd±cych w trudnej sytuacji finansowej w zwi±zku z epidemi± koronawirusa. W przypadku du¿ych firm wnioski o finansowanie mo¿na z³o¿yæ bezpo¶rednio w PFR na stronie www.pfr.pl/tarcza.
Wnioski mo¿na sk³adaæ od 15 stycznia do 28 lutego 2021 r. za po¶rednictwem systemu bankowo¶ci elektronicznej naszego Banku.
W trakcie sk³adania wniosku o subwencjê nale¿y sprawdziæ, czy od przes³ania deklaracji VAT-7 minê³y 4 dni kalendarzowe, a w przypadku podatników rozliczaj±cych siê kwartalnie z VAT, co najmniej 7 dni kalendarzowych od z³o¿enia JPK_VAT za bazowy miesi±c, od którego wyliczane bêd± straty w sk³adanym wniosku. Proces walidacji wniosków wymaga przetworzenia danych w rejestrach publicznych. Z³o¿enie wniosku o subwencjê wcze¶niej rodzi ryzyko jego odrzucenia przez PFR.
Sk³adaj±c Wniosek przedsiêbiorca zobowi±zany jest do za³±czenia dokumentów po¶wiadczaj±cych umocowanie osoby upowa¿nionej przed podpisaniem umowy subwencji finansowej, w tym do:
- przekazania pe³nomocnictwa, z którego bêdzie wynika³o umocowanie osoby upowa¿nionej do z³o¿enia o¶wiadczeñ woli i wiedzy w celu lub w zwi±zku z zawarciem umowy subwencji finansowej, przy czym pe³nomocnictwo powinno zostaæ: (A) podpisane przez osobê/y umocowan±/e do dzia³ania w imieniu przedsiêbiorcy przy wykorzystaniu Kwalifikowanego Podpisu Elektronicznego (podpis powinien zostaæ zamieszczony wewn±trz pliku w formacie PAdES), (B) udzielone w tre¶ci odpowiadaj±cej dokumentowi znajduj±cemu siê pod wskazan± ¶cie¿k± - https://pfrsa.pl/dam/serwis-korporacyjny-pfr/documents/tarcza-finansowa-pfr-20/Tarcza_finansowa_2.0_PFR_dla_MMSP_pelnomocnictwo.pdf, oraz (C) przekazane w formacie PDF;
- przekazania do Banku odpisu z KRS lub wydruku z CEIDG (w zale¿no¶ci od formy prawnej przedsiêbiorcy), z którego bêdzie wynika³o umocowanie osób udzielaj±cych pe³nomocnictwa, albo umocowanie osoby upowa¿nionej do samodzielnego reprezentowania przedsiêbiorcy;
- przekazania do Banku innych dokumentów wyja¶niaj±cych ewentualne rozbie¿no¶ci pomiêdzy dokumentami wskazanymi powy¿ej a stanem faktycznym (np. dokument po¶wiadczaj±cy zmianê nazwiska); lub wskazania we wniosku danych osoby upowa¿nionej oraz osób, które z³o¿y³y podpisy pod pe³nomocnictwem.
I. Program Tarcza Finansowa 2.0. Polskiego Funduszu Rozwoju dla Mikrofirm
Dla kogo?
- Dla przedsiêbiorcy, który na dzieñ 31 grudnia 2019 roku, na dzieñ 1 listopada 2020 r. oraz na dzieñ z³o¿enia wniosku o finansowanie, wykonywa³ dzia³alno¶æ gospodarcz± w jednym lub wiêcej wskazanych przez PFR 45 kodów PKD; (Tarcza Finansowa PFR 2.0 - lista PKD.pdf)
- Dla przedsiêbiorcy, który zatrudnia³ na dzieñ 31 grudnia 2019 r., a w przypadku braku jakiegokolwiek pracownika na tê datê – na dzieñ 31 lipca 2020 r. co najmniej 1 pracownika z wy³±czeniem w³a¶ciciela oraz nie wiêcej ni¿ 9 pracowników, a jego roczny obrót lub suma bilansowa nie przekracza 2 mln euro;
UWAGA:
| Na potrzeby ustalenia przedsiêbiorcy przez pracownika rozumie siê osobê zatrudnion± na podstawie umowy o pracê (w przeliczeniu na pe³ny etat), z wy³±czeniem pracowników przebywaj±cych na urlopach macierzyñskich, ojcowskich, rodzicielskich, wychowawczych lub zatrudnionych w celu przygotowania zawodowego. |
- Dla przedsiêbiorcy, który jest wpisany do Krajowego Rejestru S±dowego (KRS) lub Centralnej Ewidencji i Informacji o Dzia³alno¶ci Gospodarczej (CEiDG);
- Dla przedsiêbiorcy, który odnotowuje spadek obrotów gospodarczych (przychodów ze sprzeda¿y) o co najmniej 30% w okresie:
| - od dnia 1 kwietnia 2020 r. do dnia 31 grudnia 2020 r. w porównaniu do okresu trwaj±cego od 1 kwietnia 2019 r. do dnia 31 grudnia 2019 r.; albo |
| - od dnia 1 pa¼dziernika 2020 r. do dnia 31 grudnia 2020 r. w porównaniu do okresu trwaj±cego od 1 pa¼dziernika 2019 r. do dnia 31 grudnia 2019 r. |
Je¶li wobec przedsiêbiorstwa nie zosta³o otwarte postêpowanie upad³o¶ciowe lub likwidacyjne albo nie zosta³o otwarte postêpowanie restrukturyzacyjne;
Dla przedsiêbiorcy: (I) który, posiada rezydencjê podatkow± na terenie Europejskiego Obszaru Gospodarczego, (II) który jest zarejestrowany na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, oraz (III) którego g³ówny beneficjent rzeczywisty, w rozumieniu art. 2 ust. 2 pkt 1) Ustawy AML nie posiada rezydencji podatkowej w tzw. „rajach podatkowych” w rozumieniu Konkluzji Rady UE w sprawie zrewidowanej listy pañstw nie wspó³pracuj±cych w celach podatkowych (2020/C 64/03). Odej¶cie od tej zasady mo¿liwe jest w sytuacji zobowi±zania Beneficjenta Programu i/lub jego g³ównego beneficjenta rzeczywistego do przeniesienia rezydencji podatkowej na teren Europejskiego Obszaru Gospodarczego w terminie do 9 miesiêcy od dnia udzielenia finansowania w ramach Programu;
Je¶li przedsiêbiorca na dzieñ 31 grudnia 2019 r. lub na dzieñ 31 grudnia 2020 r. lub na dzieñ z³o¿enia wniosku o subwencjê nie zalega³ z p³atno¶ciami podatków i sk³adek na ubezpieczenia spo³eczne, przy czym:
| - roz³o¿enie p³atno¶ci lub sk³adek na ubezpieczenie spo³eczne na raty lub jej odroczenie, lub
|
| - zaleganie z p³atno¶ciami podatków i sk³adek na ubezpieczenie spo³eczne nieprzekraczaj±ce trzykrotno¶ci warto¶ci op³aty pobranej przez operatora wyznaczonego w rozumieniu ustawy Prawo Pocztowe za traktowanie przesy³ki listowej jako przesy³ki poleconej, lub |
| - z³o¿enie wniosku do ZUS o braku p³atno¶ci sk³adek na ubezpieczenie spo³eczne w ramach tarcz antykryzysowych |
nie bêdzie uznawane za zaleg³o¶ci.
Jakie s± warunki finansowania?
¦rodki z subwencji finansowej mog± zostaæ przeznaczone przez przedsiêbiorcê wy³±cznie na pokrycie kosztów/wydatków prowadzonej przez przedsiêbiorcê dzia³alno¶ci gospodarczej, w tym:
- kosztów wynagrodzeñ osób zatrudnionych przez przedsiêbiorcê;
- kosztów zakupu towarów i materia³ów;
- kosztów us³ug obcych;
- bie¿±cych kosztów obs³ugi finansowania zewnêtrznego;
- kosztów najmu (lub umów o podobnym charakterze) nieruchomo¶ci u¿ytkowanej na cele prowadzenia dzia³alno¶ci gospodarczej;
- kosztów wszelkich nale¿no¶ci publicznoprawnych; oraz
- wydatków na zakup sprzêtu i innych ¶rodków trwa³ych niezbêdnych do prowadzenia dzia³alno¶ci gospodarczej.
Szczegó³owe warunki wsparcia finansowego oraz zobowi±zania Beneficjenta Programu okre¶laæ bêdzie umowa subwencji.
Polski Fundusz Rozwoju stosowaæ bêdzie mo¿liwie uproszczon± procedurê przyznawania finansowania, a procedura przyznawania wsparcia finansowego bêdzie mo¿liwie automatyczna i w szczególno¶ci realizowana za po¶rednictwem kana³ów elektronicznych banków z wykorzystaniem o¶wiadczeñ sk³adanych przez Beneficjenta Programu.
Jaka jest wysoko¶æ udzielanego wsparcia finansowego?
Na potrzeby wyliczenia kwoty subwencji finansowej:
- za pracownika uwa¿a siê osobê fizyczn±, która pozostaje z przedsiêbiorc± w stosunku pracy oraz, która by³a zg³oszona przez przedsiêbiorcê do ubezpieczeñ spo³ecznych na dzieñ ustalania stanu zatrudnienia na potrzeby okre¶lenia maksymalnej wysoko¶ci subwencji finansowej przys³uguj±cej przedsiêbiorcy, z zastrze¿eniem, ¿e stan zatrudniania okre¶la siê w przeliczeniu na pe³ny wymiar czasu pracy, lub wspó³pracuj±c± z przedsiêbiorc±, niezale¿nie od formy prawnej tej wspó³pracy (w szczególno¶ci na podstawie umów cywilnoprawnych, takich jak umowa zlecenia) oraz, za któr± przedsiêbiorca odprowadza sk³adki na ubezpieczenie spo³eczne na dzieñ ustalania stanu zatrudnienia dla potrzeb okre¶lenia maksymalnej wysoko¶ci subwencji finansowej;
- bêdzie brana pod uwagê liczba osób zatrudnionych na 30 wrze¶nia 2020 r.
Kwota Subwencji Finansowej, któr± mo¿e uzyskaæ Mikrofirma, obliczana jest jako iloczyn liczby osób zatrudnionych (w przeliczeniu na pe³ne etaty) oraz kwoty bazowej subwencji finansowej uzale¿nionej od wielko¶ci spadku przychodów przedsiêbiorcy w porównywanych okresach.
Wysoko¶æ kwoty subwencji finansowej mo¿liwej do otrzymania przez Mikrofirmê w przeliczeniu na pe³ne etaty w ramach Programu 2.0 okre¶la poni¿sza tabela:
Wielko¶æ spadku przychodów Mikrofirmy w porównywalnych okresach
| Wysoko¶æ subwencji finansowej nale¿nej Mikrofirmie
|
Spadek wiêkszy lub równy 30% | 18.000 z³ / osobê zatrudnion± |
Spadek wiêkszy lub równy 60% | 36.000 z³ / osobê zatrudnion± |
Kwota Subwencji Finansowej, któr± mo¿e uzyskaæ Mikrofirma, w ¿adnym przypadku nie mo¿e byæ wy¿sza ni¿:
- 36.000 z³ na osobê zatrudnion± wed³ug stanu na dzieñ 30 wrze¶nia 2020 r. w sytuacji, gdy Mikrofirma nie otrzyma³a wsparcia w ramach Programu 1.0;
- 72.000 z³ na osobê zatrudnion± wed³ug stanu na dzieñ 30 wrze¶nia 2020 r. w sytuacji, gdy Mikrofirma otrzyma³a wsparcie w ramach Programu 1.0 – podana kwota stanowi ³±czne wsparcie uzyskane na osobê zatrudnion± w ramach Programu 2.0 i Programu 1.0; oraz
- 324.000 z³.
Jakie s± warunki umorzenia subwencji?
Otrzymana przez mikroprzedsiêbiorcê po¿yczka preferencyjna mo¿e byæ umorzona w ca³o¶ci w przypadku utrzymania przez Mikrofirmê:
- dzia³alno¶ci gospodarczej na dzieñ 31 grudnia 2021 r., rozumianej jako nieprzerwane prowadzenie dzia³alno¶ci gospodarczej w okresie od dnia z³o¿enia Wniosku do dnia 31 grudnia 2021 r., przy czym w okresie od dnia z³o¿enia Wniosku do dnia 31 grudnia 2021 r. wobec Przedsiêbiorcy nie mo¿e rozpocz±æ siê proces likwidacji, upad³o¶ci lub restrukturyzacji; oraz
- ¶redniorocznego zatrudnienia w roku 2021 na co najmniej takim samym poziomie jak ¶rednioroczne zatrudnienie w roku 2020.
Jakie s± warunki zwrotu subwencji?
Otrzymana przez Mikrofirmê Subwencja Finansowa podlega zwrotowi w ca³o¶ci w przypadku:
- zaprzestania prowadzenia dzia³alno¶ci gospodarczej (w tym w razie zawieszenia prowadzenia dzia³alno¶ci gospodarczej);
- otwarcia likwidacji (je¿eli dotyczy); lub
- otwarcia postêpowania upad³o¶ciowego lub restrukturyzacyjnego;
w ka¿dym czasie licz±c od dnia otrzymania Subwencji Finansowej do dnia 31 grudnia 2021 r.
II. Program Tarcza Finansowa 2.0. Polskiego Funduszu Rozwoju dla M¦P
Dla kogo?
- Dla przedsiêbiorcy, który na dzieñ 31 grudnia 2019 roku, na dzieñ 1 listopada 2020 r. oraz na dzieñ z³o¿enia wniosku o finansowanie, wykonywa³ dzia³alno¶æ gospodarcz± w jednym lub wiêcej wskazanych przez PFR 45 kodów PKD; (Tarcza Finansowa PFR 2.0 - lista PKD.pdf)
- Dla przedsiêbiorcy, który zatrudnia³ na dzieñ 31 grudnia 2019 r., a w przypadku braku jakiegokolwiek pracownika na tê datê – na dzieñ 31 lipca 2020 r. od 10 do 249 pracowników, a jego roczny obrót nie przekracza 50 mln euro lub suma bilansowa nie przekracza 43 mln euro;
UWAGA:
| Na potrzeby ustalenia przedsiêbiorcy przez pracownika rozumie siê osobê zatrudnion± na podstawie umowy o pracê (w przeliczeniu na pe³ny etat), z wy³±czeniem pracowników przebywaj±cych na urlopach macierzyñskich, ojcowskich, rodzicielskich, wychowawczych lub zatrudnionych w celu przygotowania zawodowego. |
- Dla przedsiêbiorcy, który jest wpisany do Krajowego Rejestru S±dowego (KRS) lub Centralnej Ewidencji i Informacji o Dzia³alno¶ci Gospodarczej (CEiDG);
- Dla przedsiêbiorcy, który odnotowuje spadek obrotów gospodarczych (przychodów ze sprzeda¿y) o co najmniej 30% w okresie:
| - od dnia 1 kwietnia 2020 r. do dnia 31 grudnia 2020 r. w porównaniu do okresu trwaj±cego od 1 kwietnia 2019 r. do dnia 31 grudnia 2019 r.; albo |
| - od dnia 1 pa¼dziernika 2020 r. do dnia 31 grudnia 2020 r. w porównaniu do okresu trwaj±cego od 1 pa¼dziernika 2019 r. do dnia 31 grudnia 2019 r.; |
- Dla przedsiêbiorcy, który odnotowuje spadek obrotów gospodarczych o minimum 30% w okresie kwalifikowanym trwaj±cym (pokrycie Kosztów Sta³ych bêdzie mo¿liwe za okres, w którym przedsiêbiorca odnotowa³ co najmniej 30% spadek obrotów gospodarczych):
| - od 1 listopada 2020 r. do 31 grudnia 2020 r. w porównaniu do okresu od 1 listopada 2019 r. do 31 grudnia 2019 r. (spadek obrotów gospodarczych w oparciu o dane rzeczywiste) oraz |
| - od 1 stycznia 2021 r. do 31 marca 2021 r. w porównaniu do okresu od 1 stycznia 2019 r. do 31 marca 2019 r. (spadek obrotów gospodarczych w oparciu o predykcjê, a w przypadku sk³adania wniosku w chwili posiadania danych rzeczywistych – w oparciu o dane rzeczywiste); |
- Je¶li wobec przedsiêbiorstwa nie zosta³o otwarte postêpowanie upad³o¶ciowe lub likwidacyjne albo nie zosta³o otwarte postêpowanie restrukturyzacyjne;
- Dla przedsiêbiorcy: (I) który, posiada rezydencjê podatkow± na terenie Europejskiego Obszaru Gospodarczego, (II) który jest zarejestrowany na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, oraz (III) którego g³ówny beneficjent rzeczywisty, w rozumieniu art. 2 ust. 2 pkt 1) Ustawy AML nie posiada rezydencji podatkowej w tzw. „rajach podatkowych” w rozumieniu Konkluzji Rady UE w sprawie zrewidowanej listy pañstw nie wspó³pracuj±cych w celach podatkowych (2020/C 64/03). Odej¶cie od tej zasady mo¿liwe jest w sytuacji zobowi±zania Beneficjenta Programu i/lub jego g³ównego beneficjenta rzeczywistego do przeniesienia rezydencji podatkowej na teren Europejskiego Obszaru Gospodarczego w terminie do 9 miesiêcy od dnia udzielenia finansowania w ramach Programu;
- Je¶li przedsiêbiorca na dzieñ 31 grudnia 2019 r. lub na dzieñ 31 grudnia 2020 r. lub na dzieñ z³o¿enia wniosku o subwencjê nie zalega³ z p³atno¶ciami podatków i sk³adek na ubezpieczenia spo³eczne, przy czym:
| - roz³o¿enie p³atno¶ci lub sk³adek na ubezpieczenie spo³eczne na raty lub jej odroczenie, lub
|
| - zaleganie z p³atno¶ciami podatków i sk³adek na ubezpieczenie spo³eczne nieprzekraczaj±ce trzykrotno¶ci warto¶ci op³aty pobranej przez operatora wyznaczonego w rozumieniu ustawy Prawo Pocztowe za traktowanie przesy³ki listowej jako przesy³ki poleconej, lub |
| - z³o¿enie wniosku do ZUS o braku p³atno¶ci sk³adek na ubezpieczenie spo³eczne w ramach tarcz antykryzysowych |
nie bêdzie uznawane za zaleg³o¶ci.
Jakie s± warunki finansowania?
¦rodki z subwencji finansowej mog± zostaæ przeznaczone przez przedsiêbiorcê wy³±cznie na pokrycie kosztów/wydatków prowadzonej przez przedsiêbiorcê dzia³alno¶ci gospodarczej, w tym:
- kosztów wynagrodzeñ osób zatrudnionych przez przedsiêbiorcê;
- kosztów zakupu towarów i materia³ów;
- kosztów us³ug obcych;
- bie¿±cych kosztów obs³ugi finansowania zewnêtrznego;
- kosztów najmu (lub umów o podobnym charakterze) nieruchomo¶ci u¿ytkowanej na cele prowadzenia dzia³alno¶ci gospodarczej;
- kosztów wszelkich nale¿no¶ci publicznoprawnych; oraz
- wydatków na zakup sprzêtu i innych ¶rodków trwa³ych niezbêdnych do prowadzenia dzia³alno¶ci gospodarczej.
Szczegó³owe warunki wsparcia finansowego oraz zobowi±zania Beneficjenta Programu okre¶laæ bêdzie umowa subwencji.
Polski Fundusz Rozwoju stosowaæ bêdzie mo¿liwie uproszczon± procedurê przyznawania finansowania, a procedura przyznawania wsparcia finansowego bêdzie mo¿liwie automatyczna i w szczególno¶ci realizowana za po¶rednictwem kana³ów elektronicznych banków z wykorzystaniem o¶wiadczeñ sk³adanych przez Beneficjenta Programu.
Jaka jest wysoko¶æ udzielanego wsparcia finansowego?
Na potrzeby wyliczenia kwoty subwencji finansowej:
- za pracownika uwa¿a siê osobê fizyczn±, która pozostaje z przedsiêbiorc± w stosunku pracy oraz, która by³a zg³oszona przez przedsiêbiorcê do ubezpieczeñ spo³ecznych na dzieñ ustalania stanu zatrudnienia na potrzeby okre¶lenia maksymalnej wysoko¶ci subwencji finansowej przys³uguj±cej przedsiêbiorcy, z zastrze¿eniem, ¿e stan zatrudniania okre¶la siê w przeliczeniu na pe³ny wymiar czasu pracy, lub wspó³pracuj±c± z przedsiêbiorc±, niezale¿nie od formy prawnej tej wspó³pracy (w szczególno¶ci na podstawie umów cywilnoprawnych, takich jak umowa zlecenia) oraz, za któr± przedsiêbiorca odprowadza sk³adki na ubezpieczenie spo³eczne na dzieñ ustalania stanu zatrudnienia dla potrzeb okre¶lenia maksymalnej wysoko¶ci subwencji finansowej;
- bêdzie brana pod uwagê liczba osób zatrudnionych na 30 wrze¶nia 2020 r.
Obliczanie subwencji finansowej dla M¦P odbywa siê wg. poni¿szych zasad:
- subwencja finansowa udzielana jest do wysoko¶ci 70% Kosztów Sta³ych – faktycznej straty brutto (wynik finansowy przedsiêbiorcy przed opodatkowaniem, uwzglêdniaj±cy zysk/stratê z dzia³alno¶ci operacyjnej oraz koszty i przychody finansowe) w okresie od 1 listopada 2020 r. do 31 marca 2021 r. Za okres listopad – grudzieñ 2020 r. na podstawie rzeczywistych Kosztów Sta³ych oraz za okres styczeñ – marzec 2021 r. na podstawie prognozowanych Kosztów Sta³ych;
- maksymalna kwota finansowania dla M¦P z Tarczy Finansowej 2.0 nie mo¿e przekroczyæ 3,5 mln z³ z zastrze¿eniem, ¿e wysoko¶æ pomocy dla jednego pracownika nie mo¿e przekroczyæ 72 000 z³, a maksymalna kwota finansowania z Tarczy Finansowej 1.0 i Tarczy Finansowej 2.0 nie mo¿e w sumie przekroczyæ 144 000 z³ na jednego pracownika.
Jakie s± warunki umorzenia subwencji?
Subwencja finansowa z Tarczy 2.0. w przypadku M¦P bêdzie podlega³a ca³kowitemu umorzeniu pod warunkiem ³±cznego spe³nienia nastêpuj±cych przes³anek:
- utrzymanie dzia³alno¶ci gospodarczej na 31 grudnia 2021 r. rozumiane jako nieprzerwane prowadzenie dzia³alno¶ci gospodarczej w okresie od dnia z³o¿enia wniosku o subwencjê do 31 grudnia 2021 r.; oraz
- rozliczenia nadwy¿ki udzielonej subwencji finansowej w terminie po 31 grudnia 2021 r., jednak¿e nie pó¼niej ni¿ do 31 stycznia 2022 r., przy czym nie ma mo¿liwo¶ci rekompensaty Kosztów Sta³ych przekraczaj±cych otrzymane wsparcie;
| - Przez nadwy¿kê rozumie siê kwotê subwencji finansowej otrzymanej na podstawie wskazanych przez przedsiêbiorcê we wniosku o udzielenie subwencji finansowej Kosztów Sta³ych, w sytuacji gdy rzeczywiste Koszty Sta³e okaza³y siê ni¿sze. |
| - Natomiast na potrzeby ustalania warunków umorzenia subwencji dla M¦P nie bada siê utrzymania poziomu zatrudnienia. |
- Koszty Sta³e oraz wysoko¶æ przychodów wskazane we wniosku przez M¦P, bêd±ce podstaw± wyliczenia kwoty subwencji finansowej, zosta³y podane zgodnie z rzeczywistym stanem.
Jakie s± warunki zwrotu subwencji?
Otrzymana przez Przedsiêbiorcê subwencja finansowa podlega zwrotowi w ca³o¶ci w przypadku:
- zaprzestania prowadzenia dzia³alno¶ci gospodarczej (w tym w razie zawieszenia prowadzenia dzia³alno¶ci gospodarczej);
- otwarcia likwidacji (je¿eli dotyczy); lub
- otwarcia postêpowania upad³o¶ciowego lub restrukturyzacyjnego;
w ka¿dym czasie licz±c od dnia otrzymania subwencji finansowej do dnia 31 grudnia 2021 r.
Jak siê przygotowaæ do z³o¿enia wniosku w ramach Tarczy Finansowej PFR
- Upewnij siê, ¿e dane firmy widoczne w bankowo¶ci elektronicznej s± aktualne (zgodnie z wpisem we w³a¶ciwym rejestrze).
- Zweryfikuj czy posiadasz odpowiednie umocowanie do z³o¿enia wniosku i zawarcia umowy subwencji w formie elektronicznej (wydruk z CEIDG, odpis z KRS lub pe³nomocnictwo). Je¶li z odpisu KRS lub z wydruku z CEIDG nie wynika uprawnienie do samodzielnej reprezentacji przedsiêbiorcy przez osobê sk³adaj±c± wniosek, niezbêdne jest za³±czenie pe³nomocnictwa (zgodnego ze wzorem dostêpnym na stronie PFR) podpisanego kwalifikowanym podpisem elektronicznym (UWAGA: profil zaufany nie spe³nia warunków kwalifikowanego podpisu).
- Sprawd¼ czy na dzieñ 31 grudnia 2019 r. oraz 1 listopada 2020 r. oraz na dzieñ sk³adania wniosku prowadzi³e¶ dzia³alno¶æ gospodarcz± w ramach przynajmniej jednej z bran¿ wskazanych przez PFR (Tarcza Finansowa PFR 2.0 - lista PKD.pdf)
- Przygotuj informacje o wysoko¶ci przychodów w wybranych przez Ciebie okresach do porównania: 1) od 1 kwietnia 2020 do 31 grudnia 2020 w porównaniu z analogicznym okresem roku 2019, albo 2) od 1 pa¼dziernika 2020 do 31 grudnia 2020 w porównaniu z analogicznym okresem roku 2019.
- Dodatkowo w przypadku M¦P przygotuj informacje o faktycznych i prognozowanych: 1) przychodach w miesi±cach: styczeñ, luty, marzec, listopad i grudzieñ roku 2019, listopad i grudzieñ roku 2020, styczeñ, luty i marzec roku 2021; 2) kosztach sta³ych w miesi±cach: listopad i grudzieñ roku 2020, styczeñ, luty i marzec roku 2021.
- Przygotuj informacjê o liczbie zatrudnionych pracowników:
- na potrzeby ustalenia statusu przedsiêbiorcy (Mikrofirma/M¦P) na dzieñ 31 grudnia 2019 r., a w przypadku braku jakiegokolwiek pracownika na dzieñ 31 lipca 2020 r.
Przez pracownika rozumie siê osobê zatrudnion± wy³±cznie na podstawie umowy o pracê w przeliczeniu na pe³ne etaty z wy³±czeniem pracowników przebywaj±cych na urlopach macierzyñskich, ojcowskich, rodzicielskich, wychowawczych lub zatrudnionych w celu przygotowania zawodowego, - na potrzeby wyliczenia kwoty subwencji finansowej na dzieñ 30 wrze¶nia 2020 r.
Za pracownika uwa¿a siê osobê fizyczn±, która by³a zg³oszona przez przedsiêbiorcê do ubezpieczenia spo³ecznego w przeliczeniu na pe³ny wymiar czasu pracy lub osobê wspó³pracuj±c± z przedsiêbiorc±, niezale¿nie od formy prawnej tej wspó³pracy (np. umowy cywilnoprawne) oraz na któr± przedsiêbiorca odprowadza sk³adki na ubezpieczenie spo³eczne. Wlicza siê tak¿e osoby np. na urlopach wychowawczych, macierzyñskich, ojcowskich.
UWAGA!
Poniewa¿ podstaw± weryfikacji wniosków i o¶wiadczeñ, które wp³ywaj± na przyznanie subwencji w ramach Tarczy Finansowej PFR i jej wysoko¶æ s± rejestry publiczne, wa¿ne jest, aby przedsiêbiorca, który bêdzie siê ubiegaæ o jej przyznanie z³o¿y³ deklaracjê VAT w czasie, który pozwoli na jej przetworzenie i zatwierdzenie przez Ministerstwo Finansów.
Wiêcej informacji na stronie www.pfr.pl/tarcza
Jak z³o¿yæ wniosek w Programie Tarcza Finansowa PFR w naszym Banku?
Sk³adanie wniosku o subwencjê PFR Tarcza 2.0 dla mikrofirm.pdf
Sk³adanie wniosku o subwencjê PFR Tarcza 2.0 dla M¦P.pdf